07.01.2012

Godt nyttår, jeg stikker!



I og med at det har blitt 2012 og tenThing ikke har gitt lyd fra seg siden starten av julestria, så tenkte jeg å komme med en liten oppdatering på hva hornisten i bandet gjør for tiden. Etter det ganske ekstreme antallet konserter i november og desember (- trettisju stykker, for meg er det ganske mye, men vet ikke om det kan måle seg med Tines antall?) har jeg endelig kommet meg på Kielferga, på vei mot Europa! De søtten konsertene med tenThing ble unnagjort i en fei i november og uten nevneverdig pause gikk det rett videre til orkesterspilling i Den norske opera og "Nøtteknekkeren", "Macbeth", kirkespilling i hjembygda Stange på julaften og en liten nyttårsgalla på årets siste dag. Det er, for å være ærlig, med glede at jeg nå har lagt igjen det vanlige hornet mitt hjemme i Oslo og stukket av til Nederland med en 40-kilos koffert og et lite, nett naturhorn, som jeg skal tilbringe tiden sammen med de neste par-tre månedene. I Nederland treffer jeg nok på et annet tenThing-medlem, nemlig Astri, og jeg ser for meg at det vil bli mye yoga, kaffe, barokkmusikk, strandpromenader og forsøk på å lære seg både akademisk engelsk og nederlandsk. Adios, alle sammen, vi ses til våren!

- Mari

PS: OK, det blir kanskje ikke strand-yoga, men våren kommer jo tidligere nede i Europa?:)

1 kommentar: