22.06.2011

Dirigenttreff i Kristiansand!

I disse hurtigrute-nasjonalistiske tider legger jeg først inn et bevis av en ekte fjellgeit(meg selv):

Det er også korpstur-tider! Man gruer seg på forhånd: Masete unger, uendelige parader, takras-fellesnummer,  pollenutbrudd på en gresslagt idrettsbane, null timer søvn, hardt liggeunderlag, skitne garderober med kun kaldt vann, bading i 10 grader, alle ungene oppi senga si på likt, festivalmat med hvitt brød og nugatti. Jeg kunne nevnt i fleng! 

Men allikevel er det helt fantastisk og morsomt, kontakten med musikantene blir plutselig helt unik, korpset spiller dødsbra fordi man har øvd en hel sesong. Man blir plutselig 10 år og på bølgelengde med kidsa, og ikke minst helt idiotisk stolt av musikantene sine!

Også treffer man plutselig kollegaer man ikke har sett på lenge! Midt i en bordtennisrunde ser jeg plutselig Karin i skolegården. Lykke! Å få lurt seg unna til kaffe, litt shopping og ikke minst løveshow i dyreparken var prikken over i'en som gjorde årets korpstur til en super opplevelse!


Til helga er det tur til Danmark med et annet korps, lurer på hvem jeg treffer på da!

Frøydis

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar