18.05.2011

Et lite referat fra mai!


Fra å ha hatt en veldig avslappende måned i april der jeg stort sett har vært på tur eller hatt omgangsyke  har jeg måttet kaste meg rundt i mai måned.

Det begynte helt uskyldig første uke i mai.  Jeg kan like godt innrømme det med en gang,  jeg har hatt et lite sidesprang med Marinemusikkens messingensemble. Det har ikke vart så lenge og siste konsert er nå på lørsdag. Jeg prøver å tenke på dere hele tiden, selvom det er litt deilig å slippe det kjolestyret. Uniform gjør ting ukomplisert....

 Rett etter mitt første messingensemble sidesprang dro jeg til västerås på en kammermusikk konkurranse med BrioTrio. De andre musikerene var stort sett strykere og pianister. Mulig åstedet var litt for konservativt for vår nyskrevne brassmusikk. Vi vant dessverre ikke men vi ble kjent med mange morsomme pensjonister som satt i publikum. Så det var ikke helt bortkasta heller...

Etter å ha vært på farta litt skal jeg nå være hjemme i oslo framover. Forrige mandag med litt postivt stress i magen tok jeg turen til operaen, første prøve av Romeo and Juliet. Jeg syntes det alltid er litt skummelt å være på et nytt sted, derfor ble jeg utrolig glad da jeg snublet over Mari utenfor et øvingsrom. Ble så revet med at jeg måtte bort å løfte litt på henne.

Savnet mitt til tenThing damene begynner å bli stort, så heldigvis har jeg også klart å treffe Guro et par ganger. Det hjelper på livskvaliteten å treffe sånt fintfolk ofte. Spesielt når man får lov til å få inn en nydelig liten blondine i trombonegruppa i tenThing. Lydia er straks klar, vi får be Jarle skrive en superpart. Ellers får hun bare doble med Frøydis en liten periode.


Så kom 17mai nesten som julekvelden på kjerringa..... Opp 6 om morran, på med bunaden og fram med dommerfløyta. Nå skal Klovdyret jaggu blåse liv i de unga!!! Personlig syntes jeg selvfølgelig mitt Korps rula hele Karl Johan. Mine mest erfarne veteraner har spilt i 1 år, de andre i 2-3 mnd. Men 4 små marsjer ble det alikevel...Gran Skolekorps hadde i tillegg et helt rått heia rop og var det korpset med flest nasjonaliteter på hele KarlJohan. Som en systematisk saueflokk tasset vi opp til slottet, og vinket febrilsk til kongefamilen. STAS!



Hilsen Ingebjørg

(som gjerne også vil skryte litt av Antonio som plutselig kan snakke norsk )




2 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Har jeg fått superparts?? Er det noe jeg ikke vet om her?

    SvarSlett