28.05.2011

Snart student - igjen

Møtte Astri på stasjonen Utrecht. Hun hadde hatt en spillejobb og var på vei hjem, jeg var på vei til opptaksprøve i Den Haag. Hyggelig besøk hos henne i Rotterdam, en by som tatt ut av en 80-talls science-fiction-film, i et hus med en ekstremt bratt trapp, noe Astri påstår er helt normalt i Nederland.


Trodde ikke at det kunne finnes en mer sjabby skole enn høgskolen som jeg studerte ved i Hannover, men Koninklijke Conservatorium Den Haag slår den! En grå og støvete murkloss beliggende rett ved autobahn, en absurd til konstrast til det som skal studeres, nemlig gammel musikk og gamle instrumenter.


Etter å ha tuta meg gjennom to rør og to tonearter på naturhornet, et forsøk på Haydn 2. hornkonsert og en etyde av Gallay, og med en noe spinkel masteroppgaveframstilling (én linje på et papir, skulle vel helst vært et par sider), fikk jeg plassen og gleder meg til å bli student igjen fra høsten!

Ukens siste dyst ble Beethovens 9. på utekonsert i Bad Ems, sponsored by Porsche:


Hilsen Mari

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar