17.04.2011

Å få øvd

Nå er det mange år siden jeg pleide å glemme bort å øve til spilletimen, glemte notene eller munnstykket eller hornet hjemme, hadde lekser eller mer interessante ting å drive med enn å øve. Faktisk så har jeg blitt såpass glad i å øve at jeg føler meg urolig og rar hvis jeg ikke gjør det. Så denne påska gjør jeg bare det!

Og for å få øvd, for det kan jeg ikke gjøre der jeg bor, så må jeg ut på tur. Først tar jeg toget (som går én gang i timen på hverdager og én gang annenhver time på søndager, som i dag) i en halv time og kommer til denne stasjonen her:


...så er det ut å gå, for her finnes det ingen t-bane, trikk eller buss...

 ...og jeg går og jeg går, forbi idylliske bindingsverkshus, ja, dette er Tyskland...


...og denne gata er skikkelig lang...

...og så: Jeg er endelig der! "Schützenhalle" = Skytterhall. Egentlig en hall hvor skytterne har fester og skytetreninger, men også tilfeldigvis prøvelokalet til orkesteret mitt. Så her øver jeg.

Det fins uendelig mange bortforklaringer på hvorfor en elev ikke har fått øvd siden siste spilletime, er interessert i å høre noen av dem!

Mari

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar