18.04.2011

SLIDE FACTORY 2011



Det har det skjedd!! Årets største Europeiske trombone festival er vel over(blåst). Det har har vært en uke med fantastiske konsert, mesterklasser, klinkker osv. Vi har vasset i talenter av verdensklasse og er blitt inspirert her i fra og til månen! Av de store solistene som var der kan jeg blandt annet nevne Jürgen van Rijen, Brandt Attema, Nils Landgren, David Taylor, Zoltan Kiss (trombonist fra Mnozil Brass), James Morrison osv. Jeg fikk øynene åpnet for en trombone solist som spiller i Philadelphia Orchestra - Nitzan Haroz, som spilte helt fantastisk nydelig(!) - det var som balsam for sjelen - rett og slett!

Alle trombonestudentene fra Rotterdam måtte jobbe litt på festival, men til gjengjeld fikk vi fripass til alt som skjedde på festivalen. Jeg jobbet som blomsterpike på de fleste konsertene, og fikk æren av å sitte backstage og prate med solistene! Det var fest!! :D:D Jeg hadde f.eks et par runder med "silly dances" med Zoltan Kiss mens han ventet på å sprette inn på scenen igjen - det var en hyggelig/festlig/anerledes måte og møte musikerne på!

New Trombone Collective gjorde en imponerende gallakonsert på lørdag - som var 1) ufattelig bra spilt og 2) utrolig underholdende. De spilte med solister som blant annet var Zoltan og James. De sprakla konserthallen men på en utrolig positiv og bra måte!!!!

I dag (mandagen etter festlighetene var over) var det en litt sliten og slapp gjeng med trombonestudenter som møtte meg på skolen! Alle var enige om at det hadde vært ufattelig inspirerende, hyggelig og spennende, men vi er nok litt slappe etter alle strabasene!

Så det blir en tidlig kveld på meg i dag, tror jeg finner senga nå!

God natt!

-Astri

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar