15.03.2011

Et fint prosjekt!

Etter forrige tenthing prosjekt satte jeg snuten min mot Gøteborg. I knugens land har jeg kost meg med brasstrio-musikk i en uke. I Brio Trio sammen med Charlotte og Jenny. Vi starta denne trioen på musikkhøgskolen i Gøteborg sine obligatoriske kammermusikk-kurs og har heldigvis fortsatt med den etter studiene også.

Nå er vi nettopp ferdig med denne ukens prosjekt, som endte i Dalarna i Falun. Mandag holdt vi en liten workshop for ivrige messingblåsere på kulturskolen i länet og en gjeng fra musikkgymnasiet her. Det var fint å treffe så mange fine unge svenske messingblåsere! Tidligere på dagen var vi litt usikre på hvor mange som kom på workshopen vår, så vi kjøpte inn disse hestene så vi var sikker på å få nok publik... de var forøvrig enige i det meste av det vi sa.. Den ene hesten (en tubaist) ble litt betatt av Charlotte og insisterte på å bære henne resten av dagene. 



For å være helt ærlig ble vi litt lei av den hesten, plutselig var vi liksom blitt en kvartett... Så vi bestemte oss for å følge han hjem til Dalarnas museum der han hører hjemme. På veien fant vi denne plakaten.
Vi skal jo selv spille på dalarnas museum dagen etter.... Vi takker hesten, og Spelrum og de andre som kom på konserten. Var jo gøy dette. For en publik!! Så var det dags for en velfortjent fanta på bishop arms.
Dett var dett, i morgen tidlig skal jeg jobbe, dvs dirigere Gran skolesmusikk så nå jeg er det rett på nattoget for å nå flyet til stockholm. Takk Brio! Vi sees snart igjen!

Ingebjørg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar