02.03.2011

Shoppemani!

Hvorfor er det slik at når man shopper noe, dette kan være alt fra klær, sko, sminke til elektriske duppeditter, så melder behovet seg for å shoppe enda mer? Og hvorfor er det slik at hvis man går innom en butikk og ser noe man liker, så kan følelsen av å synes noe er fint gå til at det faktisk er en nødvendighet og at man bare MÅ ha det.
Jeg tar meg selv ofte i å ha lyst på noe nytt, som for eksempel en ny topp til helgens fest. Så går jeg rundt i butikkene da og leter etter noe fint. Når jeg kommer hjem mange timer senere helt utmattet, er det ikke bare en liten pose jeg har med meg hjem… I løpet av jakten på den fine toppen har hodet mitt funnet ut at det hadde passet fint med en jakke over toppen, og at noen nye bukser ville ha gjort antrekket enda bedre. I tillegg er det salg på sko, ta to og betal for tre, det sier seg selv at da må man bare slå til!! Når skoene er på plass til antrekket så kommer jeg på at festvesken er sort og ikke brun slik som skoene, så for å få helhet i det nyanskaffede antrekket må også vesken byttes ut. Så ser jeg for meg at jeg ville vært fin med oppsatt hår på festen, og da er lange glitrende øredobber et must. Slik fortsetter tankene mens jeg går rundt i butikkene, handleposene blir flere og bankkortet begynner å lukte svidd.
Til helgen skal tenThing spille på Spelemannsprisen i Oslo Spektrum for 5000-6000 mennesker og tv-overføring. Heldigvis for en som lider av shoppemani, har det vært vinterferie i forkant av dette, for når man er så dum å legge igjen konsertantrekket hjemme når man reiser, er det greit å vite at mange års shoppe erfaring kommer godt med når man må bruke hele ferien på å jakte etter nytt konsertantrekk.
Hilsen Tone

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar