04.03.2011

Event i spektrum

I forbindelse med tenThing får jeg sosialisert meg ganske mye. Blant annet er jeg så heldig å få besøk av sunne, vakre trombonedamer nesten hvert eneste prosjekt. Vanligvis kommer Tone på besøk, da må jeg selvfølgelig ta meg sammen og vaske kåken først. Dette prosjektet hadde hun med mannen sin, siden ingen i mitt kollektiv liker skitne menn var det like greit at hun tok inn hos noen andre. Men siden jeg er selskapsyk hadde jeg flaks når Frøydis meldte sin ankomst. Jeg gadd ikke akkurat vaske, men måtte faktisk skifte lysrør på badet. Dessuten renset Heidi min samboer sluket, like greit. Så slipper vi det stresset med tett sluk midt oppi spellemann...

Ja for i disse dager skjer det et lite event i oslo spektrum. Spellemann heter det og her skal tenthing trimme swingfoten med disse kjekke herrene i  csse: www.stringswing.no. Er veldig veldig gøy!!! Om du sitter i sofaen eller et annet sted med et tv i morgen kveld, anbefaler vi å slå på tv2.

Trompetister/Lurifakser

Selvom vi kun jobber med proffe folk dette prosjektet liker småmessingen i ensemble å finne på egne små feller. Selvfølgelig løser de alltid problemet i det tide, men de syntes det er lærerrikt med litt adrenalin før det gjelder. Dessuten er det greit å ha noen problemer å løse på prøvene. Tror samtlige av våre trompetister(kanskje bortsett fra Tine husker ikke helt i farta) har prøvd trikset gjøre ting med trompeten rett før man skal spille. Maren har satt på litt forskjellige typer munnstykker og sprengt noen flasker med ventilolje underveis, Elin har fanget en leppepomade med munnrøret sitt. Så det var ikke uventet at det var Guros tur. Hun blåste seg helt blå i dag tidlig. Munnstykket var dønn tett. Men så fant hun ut at det var fordi hun hadde traktet nøtter gjennom munstykket i går kveld. Nøtta som satt fast ble fjernet og det kom mye mer lyd ut. Fløyelslyd faktisk!

Nå har vi hatt en perfekt oppkjøring til i morgen. Og vi gleder oss!!!

Ingebjørg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar