02.03.2011

Ski-VM

Jeg har nettopp ankommet Oslo. Det er ski-VM overalt. Flagg, kollenwiener, logoer, norske luer og flyplass full av VM-fakler. Avisene, nyhetsskjermene og reklameskiltene er fulle av VM-stoff. På togstasjonen sitter det folk med grønne ryggsekker med innebygd fluktstol og norske flagg stikkende ut. De er kjempeglade fordi de har vært i marka hele dagen og jublet nasjonen inn til sølv og bronse. Det er ikke lett å være sportsidiot, man blir overhodet ikke tatt hensyn til. Hele uka har jeg måttet jobbe midt i de beste sendingene. NMF har lagt kretsmesterskapet for korps midt oppi VM, NRK-sendingene går tidlig ettermiddag når jeg er på jobb(å sitte i bilen i pausene og høre på radio blir liksom ikke det samme...Dessuten tror ungene jeg er blitt gal) Og jaggu har ikke tenThing lagt øvelser og TV-show midt oppi det hele! I Oslo. Midt under herrestafetten. Sukk... Det var VM i Oslo for 29 år siden også, jeg får bare vente tålmodig til neste gang, da kommer det ihvertfall ikke noe TV-show i veien:)

Frøydis

2 kommentarer:

  1. Skal du snakke om sport konstant for du finne et annet sted å bo. Har en sovepose og noen plastposer så du kan legge deg i kollen med de andre i gruppen din...

    ia

    SvarSlett
  2. Helt greit, er uansett drittlei av at du ler av dine egne vitser!

    SvarSlett