09.03.2011

Å øve eller ikke øve

Jeg er for tiden hjemme i halv mammapermisjon med lille skrutt på 5,5 måneder! Det hverdagslige fokuset er derfor godt forankret i gulp, bæsj, pupp, fantastisk babling og nydelige smil, og jeg er redd det vil være et tilbakevendende tema for mine innlegg… Dette medfører også en stadig streben etter å få øvd, og visse kreative løsninger blir derfor prøvd ut! Barnesanger med skrutten på babygymmen er en hit! Lille petter edderkopp og Nøtteliten som bor i toppen av et tre kan gjøres både med enkel-, dobbel- og trippeltunge, og når det gjelder legatoøvelser finnes det jo et vell av sanger å velge mellom! Fin oppvarming det :) Favoritten til både meg og snuppa for tiden er so, ro lille mann i alle tonearter!




Hun ligger ikke lenger så stille på babygymmen da, så nye kreative løsninger må nok utarbeides :) Korte, intensive intervalløkter blir nok fortsatt gjeldende!! Og heldigvis digger lille skrutt at jeg spiller! :) (hun ble vel relativt godt vant til tenThing der inne i magen… Hun var jo blant annet med i studio og en tur på Gaustatoppen en månedes tid før hun meldte sin ankomst!)

hilsen Elin

3 kommentarer:

  1. Hipp hipp! Hyggelig å se at du øver deg til å begynne i Tåsen igjen:-)) Alt vel i korpset 'ditt' - vi gleder oss til å se deg igjen og i mellomtiden legger jeg link til bloggen deres på vår blogg! kos deg masse med lille skrutt! hilsen Tharan og Ingeborg

    SvarSlett
  2. Elin! Du og skrutt og trompeten må gjerne komme innom å øve her hos meg og toillsjura - jeg kan ta litt vokal andrestemme på so ro lille mann. Dessuten kan jeg gjøre bevegelsene på lille petter edderkopp og kile/ta på hodet til skrutt og toillsjura! Det er populært her om dagen! Tenk at du har begynt å blogge da... Og tenk at jeg har skrevet mitt første blogginnlegg noen gang. Vi følger med i tiden vi gamlemødrene... Klem fra inger marie.

    SvarSlett
  3. Åh! Ingeborg og Tharan! Savner alle dere i Tåsen! :)

    Inger Marie: det hadde vært kos altså!! bevegelser på lille petter er en hit her og, og de gjøres selvfølgelig med den ene hånda MENS jeg spiller med den fiiiineste klangen jeg kan... hihi... Eller jaja... Ringer deg en dag jeg!!

    SvarSlett