13.03.2011

Stord-Oslo-Stord-Oslo-Stord-Oslo-Stord...

I dag har jeg sittet på tog i nesten 7 timer fra Oslo til Bergen og videre med buss i 2 timer til Stord. Det var usannsynlig godt å komme hjem og slippe å sitte stille lengre. Jeg har vært i Oslo den siste uka og spilt barneforestillingen ”Forhekset” som hadde premiere i går på Den Norske Opera. Siden operaen setter opp forestillinger med pausedager innimellom blir jeg nødt å reise frem og tilbake mellom Stord og Oslo for å rekke over noen av mine undervisningsjobber hjemme.
Hjemme har nemlig siden i høst blitt Stord i Sunnhordland hvor jeg og min kjære har kjøpt hus og fått jobber. Det betyr at om jeg vil fortsette å spille rundt omkring, så blir det en del reising. I slutten av mars når alle forestillingene er over, er jeg helt garantert blitt vanvittig god på hvordan-sove-best-mulig-i-sittende-stilling. Jeg skal nemlig tilbringe mye tid på toget de neste ukene.
Det er ikke bare selve reisingen jeg skal bli god på, men jeg har et håp om at jeg skal bli bedre på pakking også. At kofferten bare fylles med akkurat det man har bruk for og ikke masse ekstra (for sikkerhets skyld).
Det er generelt en del jeg skal bli bedre på i løpet av mars måned, men først og fremst skal jeg kose meg med spillingen nedi grava og få en rikelig dose med kafelivet i Oslo.
Hilsen Tone

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar