28.02.2011

At holde formen...

Jeg er alltid på vei et sted. Helst på vei framover, i beste fall på stedet hvil.
 Alle som står en messingblåser nær vet at Petter Northug (nesten hvertfall) bare kan gå å gjemme seg. Eller at Petter Northug og alle messingblåsere har mye til felles. Største forskjellen er at Petter kan  og helst SKAL ligge strekk ut å spise chips de siste dagene før det virkelig gjelder. Kanskje jeg skal teste det før neste prøvespill? Eller før neste tenThing-prosjekt? Nei, er vel ikke akkurat sånn det funker med oss. Desverre...

Til helga er det nytt tenThing-prosjekt på gang. Vi skal spille på Spelemannsprisen i Spektrum foran masse mennesker, med kult band ved vår side og Galla. Dette tenker jeg på når jeg brøyter meg vei med barnevogna  til barnehagen med en sutrete to-åring i vogna og en trøtt 5- åring  med  enten for høyt eller for lavt blodsukker et stykke bak. Hvordan i all verden skal jeg klare å oppdrive "go-formen" denne gangen også?  Finnes det en magisk ventil-olje som tilfører klang, intonasjon, god fleksibilitet, teknikk og overskudd? Nei dere det gjør det faktisk ikke. Det er kun en ting som kan fikse dette. Nemlig "snik-øving". Og det må jeg innrømme at jeg er blitt innihampen så god på!!  Det innebærer at man f.eks aldri tillater seg å sjekke mail eller facebook uten å summe på munnstykket, henge opp tøy uten å gjøre pusteøvelser, koke poteter uten å ta en 20-min oppvarmingsøkt. Og for ikke å snakke om barne-tv. Det er jo gratis øving!!  

Så til alle dere ski-entusiaster der ute, i denne verden er det VM hver dag! Kom hit å hei på meg hvis det er for fullt på t-banen i morgen! Stå med flagg på vaskerommet mens jeg spiller clarke med tørketrommelen som metronom. Kom, kom å hei på meg!!! Jeg trenger dere mer enn det  Petter gjør akkurat nå...:)

Guro

1 kommentar: